Alla inlägg under oktober 2010

Av Camilla - 28 oktober 2010 14:35

Rolig vecka har man väl inte haft har legat sjuk sen i söndags men nu äntligen börjar det kännas bättre även om hostan har blivit värre och snoret vägrar ge med sig:P


Har väl inte hunnit med så mkt i veckan mer än att brodda hästen(Inte kul med feber å en häst som inte vill stå still) Hade gärna väntat lite längre med broddningen men hon är så hommlig, typ ingen som halkar lika mycket som henne så hellre broddar än sträckning:)


Igår bestämde jag mig iaf för att vara med på Busterträningen trots sjukan. jobbigt! och när hästen bestämmer sig föratt titta på ett plastskynke i serien så blir det inte mindre jobbigt orken på en själv tar slut ganska fort, men efter några gånger över det läääskiga skynket så red vi en liten bana som gick riktigt bra tyckte jag. de kändes rättså rytmiskt å flöt på, red bara banan en gång då jag kände att det blev bra å jag inte hade orkat med en runda till, så jag va nöjd så och Buster tyckte det redan var mkt bättre den här gången än förra gången i mitt tänkande å handlande när jag rider å att Kreta då hoppar bättre och blir bättre mellan hindren så det är ju klart positivt! :)

ska vara med nästa vecka oxå å hoppas det går ÄNNU bätttre såklart;)


Jaja här hemma händer det ju inte så mkt, jag är sjuk och även Ante har blivit sjuk så vi har mest sett filmer och spelat Skip-bo, i nuläget leder jag med 6-1 mohaha egentligen borde vi nog inte spela spel med varandra,blir lite dålig stämning här hemma, men det är ju som ändå kul? iaf när man själv vinner:D


                                             



Av Camilla - 22 oktober 2010 18:52

ÄNtligen helg, denna dagen på jobbet segade sig verkligen fram! tur man fick fara hem lite tidigare:)


For ut å red en sväng med Annika.. gick väl bra bortåt då de inte kommmit så mkt snö, aningens värre hemåt då det hunne komma en hel del! Ska verkligen ta å slänga på Kreta brodden imorrn, iaf i trakterna tillsvidare.


Haha sen bilfärden hem från stallet ska vi inte tala om!

Har inte hunnit få på vinterdäcken än och mina sommardäck är helt släta så fick krypköra hela vägen hem. Tur jag skulle få låna mormor å morfars bil till stallet imorrn om snön ligger kvar:O


Sitter iaf hemma själv ikväll då Ante e ute på partajj. Ska nog se nån film eller serie å baara slappa å känna att de e helg!

Av Camilla - 19 oktober 2010 21:06

Dagen började bra med försovning, vaknade 10 över 7, men var rätt snabb så va på jobbet ca 07.25

Utanför dörren in till go-värmen blir man hejdad av en Magnus som ville ha mej ute som traktor vakt medans han skulle visa nån gubbe nå jobb (vakta avspärrningen så inte folk går in dit å kanske råkar få nåt i huvvet- vilket vääldigt många korkade människor gör, typ kryper under eller kliver över avspärrningen) så ja, där fick jag stå, hade väl räknat med tio minter eller så-det blev till 09.10 Frös så jag trodde ja skulle avlida! Crocs i regn-ingen hit. Tunn vindjacka med en halvfuktig t-shirt å tröja under-ingen hit(Hade tvättat kvällen innan å naturligtvis va de inte helt torrt till på morron)! å Ingen mössa eller vantar hade man heller å långkallingarna man hade på sig dan innan hade man ju inte på sig heller. blir jag sjuk nu vet jag ju varför iaf:P


Sen när man väl fick komma in i värmen, nä då ska man måla fönster- stå där i kalldraget de blåste inte lite idag heller!

där vid 2 tiden fick man stänga alla fönster å försöka få känsel i händerna. ojoj

tur vi ska tapetsera imorrn:)


Sen for man hem å sa hej till Ante å sen iväg till hästen som jag faktikst helst hade låtit vila idag pga vädet och att jag tyckte jag fått nog av frisk luft för idag-men ska in till surf imorrn å prova hoppa för Buster så kände att det inte var läge å låta henne vila- Så ut i regnet bara:)

Väl hemma blev de en varm dusch å parkering i soffan me storfilt´n :D


Jaa gott folk- de va min dag!

Av Camilla - 17 oktober 2010 20:12

Har tävlat på hippo både igår och idag, red bara en klass per dag, 1m & 1m.


Tävlingarna började inte förrän på eftermiddagen i lördags så jag följde planen med att rida henne ett pass innan tävlingen började vilket verkligen var rätt val!

    Hon kändes nästan lite seg när jag red fram, inte alls så nipprig å skvättig som hon brukar vara. Väl inne på banan var hon lite piggare men ändå lugn inte alls spänd! Helt underbart, dock fick vi en liten miss i kommunikationen och jag vart knockad i huvvet så det svartna så jag fick lägga en volt och fortsätta, resten av banan var hon lika fin som innan och jag-super nöjd!


Idag klev jag upp 5!!! för att hinna släppa ut hästarna och köra kreta till hippo och gå banan och börja rida fram strax innan 8. Lugn även idag, framhoppningen-klockren!

Inne på banan fick vi ett stopp då jag missade och la fram handen när vi låg lite stort och de går hon ju inte med på lilla Kreta. Men vi red om och gjorde rätt och även resten av den banan gick helt suuper!


Så trots några missar är jag heeeelt supernöjd! Hon var inte spänd utan var faktiskt ridbar å inte lynnig alls i helgen! Jätte härlig känsla!:D Hoppas det fortsätter så:)


Har precis varit hos mormor å morfar å fikat bulle å mjölk så nu ska jag hoppa isäng, ögonen viker sig


  

Av Camilla - 14 oktober 2010 21:24

Här har det snöat för fullt idag! wiie hoppas det kommer mycke snö fort och att den stannar hela vintern. bäst ridföre då å slippa allt slask:D


Igår försökte jag mig på att longera kreta nere på åkern vilket inte alls gick bra, slutade med att jag gav upp. hon vart helt vild och dessutom när hon tappar lite fäste med hovarna får hon som panik? ska testa att tömköra henne istället å se om det hjälper då kan man ju ge lite mer stöd å hjälpa henne lite så.


Idag iallafall skulle jag rida på banan men eftersom det har snöat hela dagen-och smält så var ridbanan som en geggpöl! så jag for ut å red en sväng på ängarna-där det var storm! men "he gick ba finfint :) pigg å gla va hon idag minsann!


Snart helg, då blir det tävling på hippo. Ska rida 1m lördag och söndag.

Har även tänkt rida henne ett pass innan tävlingen på lördagen för å se om det kan hjälpa lite att hon kanske är lite mer trött i huvet å hittar på mindre hyss.

Värt att testa iaf!


Idag efter stallet hann vi iallafall på Maxi och handla hem lite hat och göra i ordning tacosen innan Robinson började, jag är beroende!


Snön idag på vasaplan

  

Av Camilla - 10 oktober 2010 13:33


Cry baby, Sååå bra film! Har ni inte sett den?-Se den! Jag bara tokgillaren!!

Av Camilla - 10 oktober 2010 13:03

Så igår vart det lite partajj ändå, lite lugnt här hemma först me bara jag, ante och anders. sen for vi ner på stan men åt olika håll,dom pipes å jag gick till lottas och träffade sandra och claire, satt där å surrade massa skit hela kvällen. Mycket trevligt:D även ölduschen bju ja på helt gratis! hehe


Igår red jag och jennyN till sandgropen i röbäck och klättrade med hästarna:)

     Idag tänkte jag gå en promenad me lillfian då hon gått hårt två dagar i rad kan hon få en liten vilodag:) Tur att det är fint väder iaf, riktigt mysigt med en promenad då.


Sen i kväll är vi bjudna på middag hos antes mamma :D

Perfekt söndag!

Av Camilla - 9 oktober 2010 10:18

Äntligen helg!

en helg med utan något speciellt inplanerat, känns riktigt skönt.

For till teg och red med Annika igår, gasade på ganska rejält nåt varv och jag kan lova att det tyckte Kreta va såå kul! som attt hon verkligen hade längtat och till följd av det blev det ett glädjeskutt från hennes sida! Hon är så söt lillgumman. Det är så kul när man känner att hästen verkliigen har superskoj:) tror dom mår bra av att få sträcka ut och springa av sig ordentligt ibland:D


Nu ska man se en film innan jag åker till stallet, sen får ja se vad som händer ikväll, kanske far till Mias partajj eller hittar på något annat:)


Presentation

Senaste inläggen

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards