Alla inlägg under mars 2011

Av Camilla - 31 mars 2011 19:02

jobbet flöt på bra idag, hann väva allt och även grunda på allting idag så jag ligger mkt bra till, fick order om att sluta tre imorrn oxå vilket alltid e uppskattat;D


Direkt efter jobbet for jag till stallet, skrittade ut ca 1 timma och med som sällskap hade vi både jenny på bianca och erika på harry, riktigt härlig runda i solen! liiite jobbigt bara att kreta lossar så saaatans mkt hår nu och jag red barbacka, stacks en del innan vi var tillbax i stallet:P


Nu har jag precis ätit middag nån dag gammal spagetti(när hälften e stenhårt) åsså nå köttbullar till de. inte allra smarrigaste spagettin men de fyllde sin funktion iaf:P


Lite senare ska jag följa morsan till hennes häst ("Svenne")som hon idag flyttat från hippo (http://www2.idrottonline.se/default.aspx?id=87596) till ett annat mindre ställe. jag ska visst ta hand om honom i helgen så måste ju veta vart det ligger och vart sakerna är:P

Lite knasigt kanske att vi inte har hästarna på samma ställe, men jag trivs så himla bra där jag står nu, mamam hade nog gärna stått där men svenne är typ för stor för boxarna.- Nackdel med att ha en älg till häst:P


en kompis skulle beställa lite grejer från en sida så jag passa på att beställa efter en transporthink i samma veva. :)

Av Camilla - 30 mars 2011 23:36

så är man hemkommen från hästen och har även hunnit duscha, så det är bara att stänga av datorn å sova kvar:) åå jag gillar verkligen att sova! det är så skönt!:)


Hoppträningen idag gick faktikst rätt bra! bättre än jag trodde då hon gått så lugnt i 2 dar, vila måndag å typ skritt tisdag´. har bara känt att jag verkligen inte orkat då energin tagit slut på annat sätt med det som hänt.

Hur som haver så var hon ju såklart väldigt pigg och blev då stark och ville inte lyssna då jag försökte bromsa, men tru ändå var att vi började att hoppa fram på en linje med 3 räcken och 2 korta gl. mellan varje. så då kunde hon faktikst inte springa på hur som helst! ;) fick till några gånger som kändes helt okej, att hon faktikst backade av och väntade lite utan att köra det som typ nån tidshoppning!:P


sen hoppade vi bana, jag körde banan väldigt lågt(ca 90cm?)  två varv. första varvet blev det lite tokigt med några distanser´-just föratt det var så låga hinder och ett lite lägre tempo.

Andra varvet vart jag nöjd, kändes lätt och bra flyt :)


banskiss (haha extremt dåligt ritat men man fattar väl på ett ungefär!?:P)

 







Av Camilla - 30 mars 2011 17:10

Jobbdagen har känns som att den gått rätt fort idag-vilket alltid är skönt!:)

sen på väg hem stannade jag till på apoteket å sen på konsum.

 nu sitter jag här och ska snart gå å käka middag. köpte "Raskannas pannkakor" dom är såå goda!:D lite senare ikväll är det hoppträning:) hihii

  

Av Camilla - 30 mars 2011 10:33

är hemma på lunch. spagettin kokar för fullt, tror det blir curryköttbullar till:)


Ska kolla igenom ikea katalogen lite snabbt nu oxå å se om det är nåt man verklgen behöver, jess å hennes mor skulle ner till ikea imorrn så då kan man ju passa på:)

Har iofs tänkt åka ner nån helg framöver å hälsa på anna så de e ju ingen panik.

ska slipa och väva resten av dagen på jobbet..jiiippiii,,typ? jobbade iaf in fm fikat å ska jobba in em.fikat så man kan sluta tidigare-värt då det ändå inte e så kul å sitta på fika själv!

nej nu blir det mat och sen en powernap i typ 10 min innan man ska åka tillbax!


Av Camilla - 29 mars 2011 22:14

Grymt sugen på att köpa en lägenhet jag hittat. Nästan helt nybyggd, super frääsch å ljus å, ja fiin. markplan me uteplats.. bara de inte e för mkt insyn så kvittar det ju! fast har ju ändå lite skräck att man ska kolla ut genom fönstret åsså står de nån galning å glor in!

Får se hur det blir,ska nog ringa å höra med banken om kostnad å sånt.


Kreta åt en kotte idag när jag gick med henne, undra just om det är helt normalt!? haha trodde hon skulle bara lukta-men näe intedå den försvann fort!


Var till hippo idag oxå och desinfinerade(eller vare heter) spiltorna och boxarna i kallstallet inför nationella tävlingarna i helgen. Hade morsan med som hjälp(tuusen tack!) så det tog väl bara runt 30 min så var vi klara!

Ska dit å kika på tävlingarna i helgen. ska dock inte vara med själv då nationell känns som lite överkurs för tillfället.

Av Camilla - 28 mars 2011 22:29

efter jobbet vart det lite bättre,tänk vad vänner är bra! Jess kom hit å degade lite och jag bjö på mat-potatisbullar. Lite senare for vi en sväng till stallet å fixade Kreta. Stallnissen var i stallet och fixade med belysningen vilket hästarna tyckte var aningens läskigt!,söta små djur:)

sen for vi hem till henne å mobbade Svarta faran lite och kollade på kort från nu då hon och hennes mammas var i thailand. häftigt åskväder måste jag säga!


nu sitter jag hemma och letar något värt på tv´n men det verkar kört-kanske ska se nån kass film eller nåt.


några bilder från Lördagen

  Chall å Tres

   jag ger arga blicken typ:P 

 Jessica å hennes drink

    Tres å Jess

Av Camilla - 28 mars 2011 16:22

guuu vad jag längtar till sommaren! helt galet mycket!

shorts, kjol, linne,flippsen,sola,bada, äta glass, slappa i parken, rida ut utan en miljard kläder, grilla! ååå vill ha sommar nuuu!


Hursomhaver har jag och Jess pratat lite om att dra en sista minuten nånstans nu snart. skönt att få komma iväg härifrån ett tag och tänka på nåt annat å bara ha roligt:) å plus i kanten föratt man kanske skulle hinna få lite färg å sluta se sjuk ut föratt man är så blek:P


Ska även hämta ut mitt träningskort nu hade jag tänkt, får gratis via jobbet på iksu spa eller iksu sport, vet bara inte vilket jag vill vara på. Gillade eg. Medley, men då måste jag betala det själv vilket känns lite onödigt då man ändå får gratis på annat ställe, aaa ska fundera på saken!


härlig sommarbild på Rolle och Kreta på betet:)

 

Av Camilla - 28 mars 2011 11:25

Mitt tips. Planera aldrig för framtiden, skaffa inget att se fram emot. Man blir så besviken. Blä även jobbet är sjukt drygt idag, hade helst stannat i sängen hela dagen. Fryser som fan oxå pricken över i:et vore ju om man blir sjuk nu oxå.känner mig positiv och sprudlande glad idag..näe inte direkt:-(det positiva i mitt liv just nu är att hästen iaf är snäll å go å riktigt fin att rida.<3

Presentation

Senaste inläggen

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards