Alla inlägg under januari 2012

Av Camilla - 22 januari 2012 14:36

Så är det söndag igen. Slappaste slapparedagen!

Jag har inte gjort många knop idag, klev upp vid sju och for å släppte ut hästarna och gjorde Kreta. Efter det har jag mest slappat i soffan, sett en film och apporterat med kissen:)


Har faktikst gjort en grej till idag-har fixat lite med min Kavaj, så nu är den fin ;) hihii

Första tävlingen är iofs inte förrän i slutet av februari, men bättre att vara klar i tid for once!


Igår for jag oxå förbi Tres en sväng och åt tårta..semmeltårta- gött:D så-Grattis ännu en gång till henne!


Ikväll blir det ännu mer slappning- bokat filmtajm med en gammal vän minsann.


Haha! Juste, måste in på banken imorrn- klev sönder bankdosan idag-Vem e klantigast!?-JAAG

Av Camilla - 16 januari 2012 20:55

Idag är en glassdag! definitivt! Köpte B&J på väg hem från hästen! jippiii höhö:P

Jag är en glassoman helt klart! all glass=gott.. aa nästan all glass iallafall:) jordgubbsglass står väl inte direkt längst fram i favoritledet men.. åå och tårta! MMm dom som känner mej rättså väl vet garanterat att jag äälskar glass och tårta:D


Köpte iaf en av de bästa idag! Ben & Jerry- Phish Food   


Här e mina tre favoriiter..än så länge! höhö


                          

 Finns en hel del smaker! Och lilla sverige har ju inte ens i närheten av alla som finns..

                   http://www.benjerry.se/   


Annars gilllar jag Rocky Road såå god:D


Marshmallows=Gött :D


Så nu ska jag sätta mej i soffan å trycka i mej lite av glassen minsann sen försöka sova tidigt :)

Av Camilla - 15 januari 2012 12:31

Helgen har varit riktigt härlig, och typ hela söndagen är kvar. Ska snart fara ut till hästenfår se om jag ska plåga henne lite i djupsnön idag:D


Fredag(13:e)s kvällen var oxå stallhäng sen hemma slappning. Inget brutet eller så. Jag är iofs inte direkt vidskeplig-Men visst..jag kanske inte skulle välja fredag den 13:e att hoppa bungujump eller nåt sånt?!

 Lördagen for jag å Tres till bygdsiljum och åkte lite slalom. Klarade mej undan med bara en vurpa mitt i backen! :P Sen hästen å hem till soffan. Nördade med tv-spel tills jag däckade höhöö. Riktig slapparhelg- Min melodi tror jag bannemej haha!


Nej nu ska jag försöka få kissen att lossa klorna från mina fötter och ta på mej täckbrallor, mössa å dunjacka så man överlever ute idag.


Av Camilla - 11 januari 2012 23:22

världens finaste kisse kan även vara väldigt jobbig ibland! Idag var en sån dag då hon var liiite jobbig.. Tog ner julgardinerna och tänkte vara duktig å stryka dom andra.. Stryka gardiner tyckte kisse oxå var väldigt roligt! hon hängde och slängde i dom tills jag blev galen.. slutade med att hon fick sitta i kylen tills jag var klar... (Hon älskar typ att sitta i kylen,vet inte hur normalt det är men  )


Svängde förbi morföräldrarna och fick mej lite fika och hämtade kavajen som mormor tvättat åt mej:)

Sen till stallet för å fara in å skutta lite i ridhuset.

Blev extremt glad då jag kom till stallet och såg att transporten var framskottad och framkörd!Wihoo sen att jag dessutom fick låna deras bil och köra med var verkligen superduper! Har väl dock insett att jag verkligen borde skaffa mej en vettigare dragbil än min stackars framhjulsdrivna volvo.. Så ett mål att försöka uppnå blir att skaffa en fyrhjulsdriven bil å dra med till nästa vinter..

 

 

Av Camilla - 10 januari 2012 18:01

<3 Metallica! Dom är så sjuukt bra. har sett på svtplay från när dom va på Ullevi i somras.. såg det på tv då oxå-men kunde ju inte låta bli att se igen;)

här e iallafall länken dit http://svtplay.se/v/2470352/metallica_pa_ullevi/metallica_pa_ullevi


Va på jobbet idag. inte smart med feber.. frös som tusan, åsså alvedon=svettas blä dryg dag.. fick iaf ta det jäävligt lugnt och dessutom fara hem typ halv4 mot att jag lovade å komma imorrn oxå! "Jaaa jag ska göra mitt bästa" va väl allt man kunde säga.. men slipper man febern så äre ju inga problem:)


Ska äta middag nu sen fara till hästen, får väl se om jag orkar å rida eller om hon får vila idag..en liten sväng borde ju gå iallafall:) Imorrn blir det iaf ridhuset å skutta runt lite:D undra hur galen hon kommer vara:P nu-MAT

Av Camilla - 9 januari 2012 12:52

Är hemma sjuk idag, har så sjukt tråkigt och har då inget roligt att skriva så därför tänkte jag slänga in massa bilder från 2011 och några från nu i januari:)


                                                                        

            

Av Camilla - 2 januari 2012 20:55

Det var länge sen jag varit såhär trött på jobbet, halvsomnade både på lunchen och 2-fikat..har vart så trött att det tom. känns jobbigt å prata! inte bra! ska försöka ta mej i säng i tid ikväll..


Hästen fick vila idag.. snöstorm.. va iaf smart idag å slängde in en av refläxvästarna i bilen..tänkte OM man blir ståendes nånstans i nåt dike eller nåt så kan den va gött å finna!

På tal om reflexer. Har tänkt att det är rätt dumt- i stallet när jag är ute med hästen är jag jätte noga med reflexer(eller ja det är ju bra!).. MEN i stan så använder jag det inte. Fy på mej! Hatar ju verkligen själv när man kör bil och det går nån "idiot utan en enda reflex" som man knappt ser! Skärpning..


Kreta har reflexgrimma på sig i hagen på hösten och vintern.Nu i vinter fick hon en rosa:P Känns bra att man vet att hon då har NÅNting sånt på sig om hon skulle ta sig lös ur hagen eller nåt. Jag är även en sån som tycker det är bra när det är insydda reflexgrejer på täcken:)


Av Camilla - 1 januari 2012 21:42

Jaa denhär dagen har väl vart slappare än slappast! degat i soffan heela dagen! Anna & Matilda kom hit å degade dom me.. Pizza å solsidan :)


For till stallet vid sju tiden.. Kreta är helt vild å galen..efter hon blev klippt är det som om hon fått nån turboväxel som går för jämnan i hagen. men hon var iallafall relativt lugn å rida idag..trots snön å blåsten:)


Usch!Jag vill inte vill inte inte intee jobba imorrn!! känns iallafall skönt att det är kortvecka må-tors..

Nu blir det mys med kissen å se "Alla talar om Grace" som går på 3:an kl22, hoppas den e okej iallafall:)

ÅÅ jag hade mer än gärna haft en stooor godispåse ikväll..men då kortet sögs in i automaten inatt så är det lite svårt å handla nåt:( Kan påpeka att det är andra gången det sugs in i dom där jävla maskinerna..utan att jag slog fel kod eller nåt..helskumt   

Presentation

Senaste inläggen

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards