Alla inlägg under april 2011

Av Camilla - 30 april 2011 22:17

Så har hela lördagen gått..för mej iallafall-som ska hoppa isäng alldelens strax. upp runt 8 imorrn så jag hinner till hästen i tid till träningen å kanske hinner gå ut på en liten mini promenad med henne innan:)


Kvällen har jag iallafall spenderat hos min kära mormor och morfar. Dom var snälla att bjuda på middag och efterrätt:D Riktigt smarrigt! sen lånade jag deras soffa och tog mig en liten powernap på en timma å smälte maten. sen satt vi mest å såg på tv å åt götta.:D


Hoppträningen idag! Ja den gick precis så som jag egentligen ville! Vi fick några riktigt fina språng. Och det fanns med två titthinder vilket var bra så kreta visade även sin lite sämre sida idag och jag fick prova lite nya saker! Dom funkade för dagen iallafall och jag hoppas det funkar imorgon oxå! om inte annat så kanske man får lära sig ännu fler tips som kanske funkar-eller inte, och utvecklas till det bättre! ;D

Det jag verkligen gillar med Nizar är att han hela tiden är så lugn och förklarar allting så bra! och funkar det inte-så får man försöka komma på något sätt som funkar. att se utanför bilden. Alla hästar är olika precis som människor. det som funkar på den ena kanske inte alls funkar på den andra. Det handlar om att hitta förtroendet för varandra och egentligen som ryttare-att störa hästen så lite som möjligt!


Morsan kanske skulle komma och filma imorrn så ska se om jag lyckas fixa upp någon filmsnutt!?


Godnatt alla glada valborgsfirare där ute! och ni som bojkottar valborg-godnatt även till er

Av Camilla - 29 april 2011 21:55

Fredagskvällen spenderades i stallet, kom precis hem och har bänkat mig i sängen med glass och lite serier. Imorrn blir det hoppträning med hästen;D


Så idag har hon fått sig ett bad så man inte behöver skämmas över hur gaalet smutsig hon var:P  haha dessutom passade verkligen ett bad perfekt då hon precis blivit suuper brustig. hoppas det passerar fort! egentligen skulle hon nog behöva badas en gång till för att få bort all sand men de får duga me en vända:) är ju ändå tävling om typ 2v. så då blir det ju bad igen;)


Red ut med jennyN idag iaf, blev en lagom runda på ca 1h.15min Hon var suuuperfin! avslappnad men pigg och vaken. lyssnade tillbaka och väntade på vad jag ville-helt underbar runda idag helt enkelt:D så även om träningen imorrn blir kaos eller nåt så kan jag leva på dagens ritt:D så underbart fin var hon!


nu ska jag återgå till glassen och starta serien-ikväll blir det till att börja om på "Tusenbröder" riiktigt grymt bra serie!!! <3

Fast för alla dom som känner mig så vet dom ju att serien jag är mest beroende av är "Gilmore Girls" tycker den är sååå bra! kan se den om och om och om igen. Behöver jag då ens nämna att jag har alla boxrar:P

Av Camilla - 28 april 2011 16:49

Gårdagens hopptränig blev den första utomhus för i år.

Alltid kul att hoppa ute. Jag gillar det helt klart bättre (så länge det är okej väder såklart;)). vet inte riktigt varför. men det bara är så för min del!:)


Här är då gårdagens träning. Vi hoppade först fram på den nedre långsidan (Hinder1/10) Strecken på båda sidorna om räcket är bommar. Så bom-Räcke-bom. Försöka få dom avslappnade och lugna. (Första ute hoppningen bjuder ofta på lite extra laddade hästar;)

Sen blidde det en bana.(bommarna var även med då vi red banan som "kontroll bommar")

1: Grind, 2: Låda, 2-3: 23m valfritt avstånd. Jag red på 6 då Hon stod emot mot lådan, 4a-4b: 1gl ur snäv sväng med kort anridning, 4b-5:7gl, 6-7:4gl 7:vattenmatta, 8-9:5gl

 

Av Camilla - 28 april 2011 16:23

ÅÅÅ är på bästa humöret på länge idag! Helt utan anledning dessutom! Helt underbart!:D Måste nog vara tackvare vädret! Jobbet gick fortare än fortast, stod och målade fönster i solen, hur hälrligt som helst även om man blir bländad ibland:P

Haha gick ut och satte mej i solen på lunchen-huuur skönt som helst. Tills en gubbe/tant? kom och bar ut en stol och satt sej breve mej.Då vart det inte tyst mer än 10 sekunder tills det var dags att återgå till jobbet! haha roliga gamlingar ibland:P

Imorrn blir det cykeln till jobbet! Sommarprojektet Brage drar igång då..så där lär jag väl spendera största delen av den här somamren. Stort as till hus som är målat i linoljefärg så vi ska först he på färgborttagningsmedel-plasta in-skrapa ner-tvätta av-måla 3 varv med ny linoljefärg. i fjol gjorde vi ena gaveln på huset och jag kan väl säga att det tog en hel del tid-speciellt skrapningen då huset ska bli så gott som trärent.


Och nu väntar jag på potatisbullarna som är i ugnen,5 minuter kvar. Sen blir det middag och efter det stallet. ska smörja upp alla grejer inför helgen och imorrn ska Kreta få sig ett bad. Hon är såå lortig! gått ute i geggan å sanden 2 veckor utan täcke och det GÅR inte att borsta bort allt!! helt omöjligt!


Hon ska iallafall få badas och se relativt presentabel ut i helgen då det är hoppträning för Nizar igen!

Förhoppnigen för den här helgen är lite delade.

-Sjävklart vill jag att det ska gå superbra!

-MEN samtidigt vill jag att hon ska visa sin "tjuriga" sida så han kanske kan hjälpa mej att komma på något sätt som funkar i såna lägen!!

---Så alltså, kanske jag hoppas på en riktigt bra helg där hon kanske visar lite av sin tjurighet i lagom dos och att vi kan lösa det på något bra sätt;D


Nu..MAT:D

Av Camilla - 26 april 2011 17:36

Igår var det ju MÅndag-fast ändå söndag:)

Igår blev det spontan grillning Med Jessica,Greken, Limpert och jag. efter god mat vart de en tur till Böles å spelade Kubb.

Måste säga att kubb inte är riktigt min starka sida!!

Kul var det iallafall.


Har vart uppe på Ixu spa och målat idag..inte trevligaste stället-det är så varmt och vääldigt fuktig luft.. Menmen blir klar där imorrn iaf så då e det problemet ur världen:)


Väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga tvätten å sen åka till hästen!

Imorrn verkar det bil första hoppträningen ute:)



Av Camilla - 25 april 2011 11:09

Har haft rättså mkt att göra i helgen-men det har vart en rolig å skön helg! vill vara ledig meera! Speciellt när vädret varit så uinderbart!


Kreta lider iaf av nån sorts vörmeslag. hon är helt slö, igår hade hon dryckit ungefär dubbelt så mkt vatten i hagen än vad hon brukar plus att hon får ju extra vitaminer nu å allt, men de går väl över å hon blir normal om nå dar:P

Haha trots att hon är slö så red jag och limpert ut i fredags (hon lånade bianca då jennyN varit borta över påsken) och vi red mot botnia och uppförsbackarna där-Kreta vet mkt väl att det betyder oftast rejsong. då piggnade hon till "Plattan i mattan" och drog av värsta bocken! hahahaaa hon är så söt-bockar inte ofta men ibland kommer det nåt glädjeskutt och jag blir lika glad varje gång!:D

Igår red vi en lite lugnare runda, skrittade utför en backe i skogen(var snö kvar och jag tog bprt brodden för någon dag sen-så jag försökte få henne att smyyga ner)

Hursomhelst mitt i backen tvärstannar hon-tittar ner på marken(jag försöker se vad det är hon sett) så KABOOM flyger hästen typ 2 meter rakt upp i luften och sen ner igen föratt stå nästan helt stilla!? haha jag fattade ingenting-Limpert höll då på skratta ihjäl då hon fick fina utsikten öäver det som hände(Hon red bakom)

    


Idag HAr det blivit resterna av gårdagens bakispizza till frukost och nu ska jag gå å hitta mej nå kläder å traska dit. Ska även hämta cykeln som stått på stan sen i lördags..


För övrigt så var jag till Sandra och Claire igår å vart bjuden på middag. Engelsk middag som Claire styrt upp! Riktigt gott-även om det var nån sak där som jag fortafarnde inte riktigt fattar grejen med,så smakade även den grejen helt okej;D

Sen blev det mest massa skitsnack om allt och inget(Som vanligt!) och myys med deras Vovvsing:D hon var såå trött lillstackarn men gu så mysig hon var-annars när jag är dit och hälsar på är hon ehh..Aningens mer...Livlig;P


Nej NU-upp å hoppa ut i solen!

lite bilder från lördags

            

Av Camilla - 24 april 2011 11:30

Hihiii idag är det en pizza dag verkligen! suuperhungrig ! skagåivägnu! :)

Av Camilla - 21 april 2011 08:29

Är på jobbet. Slutar om bara 2,5 timme nu! Sen blir det långledigt tills på tisdag! Känns helt underbart härligt!:-D hämtade ut paketet igår med stigbyglarna jag beställde efter för typ en månad sen. Dom var riiiiktigt snygga! Sköna att rida i oxå! Nu måste jag bara köpa mej ett par nya ridskor;-) skulle även vilja ha ettpar riktigt snygga ridstövlar..men har så sjukt svråt att hitta storlek som passar mina ben..blir väl att måttbeställa isf å de blir ju inte direkt billigare då:-/ men vill man ha så villm manB-) Har sålt svarta byrån som jag köpte för några månader sen. Ska fara å lämna den till köparen(jessicas mamma) i eftermiddag! Den var svart och jag vill ha en likadan fast vit! Får se när man tar sig iväg och hämta hem den:-D

Ovido - Quiz & Flashcards