Alla inlägg under november 2010

Av Camilla - 27 november 2010 20:48

Äntligen har jag hängt upp julgardinerna, har längtat så länge! man kan ju inte fuska å göra det för tidigt-då blir det feeel!

Har däremot bara hängt upp en julstjärna-för vi har bara en..Än så länge hehe. ska ner på stan imorrn å se om man hittar nåt fint.


Med Kreta står det fint till-sista hoppträningen för den här terminen var i onsdags då hon tjurade ihop på ett hiner med en regnbågsmatta.. fastän vi hooppade hindret ca 5-7ggr i rad på en volt föratt hon skulle sluta titta så efter en 5 minuers paus var det lika läskigt igen? skruvad häst?! haha:)


Förra helgen var det iallafall Emmaträning. Var med båda dagarna-lördag å söndag.

Lördagen kändes inte helt super, hon var stark och kändes springigt stressad plus att jag själv tyckte jag kunde ridit bättre.

Söndagen däremot gick kanon. Hoppade bana med titthinder å hon tittade inte det minsta och vi fick till fin ridning:) supernöjd!


Idag longerade jag Kreta ute på åkern i djupsnön. Klantade mig dock med att börja i hennes sämre varv vilket inte ger bästa starten då hon inte är nå bra alls på att bli longerad! hon vill helst springa jääärnet vilket då resulterar i att hon nästan ramlar hela tiden. Mot slutet när jag fick henne att trava lugnt och slappna av så gick det riktigt bra. hon såg så fin ut lilla gumman:D tycker verkligen om snön som den är just nu, halvdjup och fluffig!


Nu har man sett på tv från Globen ända sen kl 6. ser på körningen just nu! SÅ kul med häst på tv!! :D Det är det verkligen alltför sällan!



Av Camilla - 14 november 2010 18:14

Så är det söndag kväll. helgen har varit lugn, fredagskvällen spenderade jag efter stallet- hemma i soffan å såg på lite serier å nån gammal film.


Lördagen va jag i stallet på dagen, for ut å red med annika testade en ny väg som va riktigt bra:)

sen for jag hem å slappade fram till middan å sen blev det en sväng till emelie å hälsa på.

Under kvällen kom även Antes mamma hem från ikea vilket innebar en bokhylla som vi beställt med henne och ett köksbord som vi fick i tidig julklapp! Sååå fint de blev! :D hehe och stolar till bordet har jag önskat åt oss i julklapp å de lät som om mormor å morfar va på g med det:D heelt perfekt! :D


Idag klev jag upp tidigt, släppte ut hästarna å fixade klart där, lite senare

så fick ante upp bordet inne i datarummet då benen till bordet blev fixat! (tack maria!) bara kabelproblemet kvar å lösa nu så slipper jag att stordatorn tar upp hela rumsbordet:P

En sväng till Expo gjorde vi oxå idag, köpte 2 tavlor o ett ljus och julgardiner som ska upp i vardagsrummet sen.

 

      


Nu blir det lugnt resten av kvällen, tror tillåme jag får se vilken film jag vill för de lät som om det var hockey eller fotboll ikväll:P


:)

Av Camilla - 6 november 2010 10:14

Så har jag äntligen hittat mig en vinterjacka, planen var en röd längre modell, men den planen sprack ju då min storlek alltid va slut överallt! så det blev en vit:) men den är fin den med men kanske inte lika praktisk bara hehe, den får nog aldrig ens komma i närheten av stallet!


Utgång med nå bruttor igår, Jessica, Tres, Erika å Sandra. Förfesten hos Tres var riiiktigt underhållande, magkramper fick nog alla :P Sen Blev det Pipes men jag for hem rättså tidigt, runt halv 1. Idag är jag riktigt pigg i huvet lite trött bara då jag vaknade 9!

Jaja ska snart fara och luncha hästarna å ut på en tur med JennyN :)

Av Camilla - 2 november 2010 12:12

Hemma på lunch, ska väl ta å fara tillbaka om någon minut.

Tillbaka till att slipa å måla badrumstaken, tror nästan att 5 av 6 blir klara idag, kan inte göra det sista då dom håller på att kakla där ännu.


Borde ta å snabbstäda lite här hemma sen innan jag åker till stallet, får se hur det blir med den saken:P hade iallafall tänkt klippa Kreta nu igen(den är toklång igen redan) ska träna för Buster imorrn igen å hon blir så svettig inomhus..Jaja får se om det blilr av ikväll eller innan nästa vecka:)


nu, back to work..

Presentation

Senaste inläggen

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards